Niezliczone reklamy świetlne pojawiają się na ulicach zagranicznych miast, stając się ich prawdziwą wizytówką oraz miejscem szczególnie chętnie odwiedzanym przez turystów. Spacer wśród migających billboardów to codzienność dla mieszkańców największym metropolii na Ziemi. Niejeden producent reklam musiał się nieźle natrudzić, żeby perfekcyjnie wykonane witacze oraz podświetlane tablice stały się prawdziwą ozdobą w infrastrukturze miejskiej. Jakie międzynarodowe metropolie szczególnie słyną z reklam świetlnych?
Zacznijmy od cudownie oświetlonych Stanów Zjednoczonych, by następnie przenieść się do europejskich i azjatyckich zakątów świata.
Metropolia reklam świetlnych – Times Square
Na nowojorskim Times Square został uruchomiony największy na Ziemi cyfrowy wyświetlacz, który stał się powierzchnią reklamową dla Google. Wysoki niczym 8-piętrowy budynek oraz długi na blisko 100 metrów billboard to doskonały sposób na promocję dla wielu firm. Muszą się one jednak przygotować na dość spory wydatek, ponieważ ulokowanie swojej usługi lub produktu na tego rodzaju reklamie świetlnej to koszt nawet 2 milionów dolarów … miesięcznie.
Times Square stało się prawdziwą metropolią podświetlanych reklam, głównie ze względu na to, że w jego okolicach koncentruje się ruch pieszych. Liczby mówią same za siebie. Mimowolnymi odbiorcami reklam świetlnych w tym miejscu staje się co najmniej 300 tysięcy ludzi dziennie, nie wliczając do tego kierowców.
Londyński Piccadilly Circus
To zaraz po Times Square jedno z największych centrum reklamy wizualnej. Piccadilly Circus odwiedza tygodniowo nawet 2 miliony osób! To miejsce położone jest zaraz obok głównych punktów handlowych oraz rozrywkowej dzielnicy West End. Nic dziwnego, że reklamy świetlne i witacze robią tutaj prawdziwą furorę.
Na londyńskim Piccadilly Circus pierwsze podświetlanie billboardy pojawiły się już w 1908 roku. Od 2000 roku charakterystyczne neony zostały zastąpione tutaj przez współcześnie najbardziej rozpowszechnione wyświetlacze LED.
Dzielnica Shibuya w Tokio
To strefa o charakterze rozrywkowo-handlowym, gdzie również królują potężne billboardy szczegółowo zaprojektowane przez niejednego projektanta reklam. W tym rejonie znajduje się wielkie centrum kultury Bunkamura oraz najbardziej ruchliwa stacja kolejowa Shibuya Station. Shibuya Crossing to niewątpliwe najbardziej zatłoczone miejsce na świecie. Koszt wynajęcia reklamy świetlnej w tym miejscu może tygodniowo wynieść nawet 200 tysięcy dolarów.
Nic dziwnego, że wiele znanych i mniej popularnych przedsiębiorstw decyduje się na wykupienie reklamy na podświetlanych tablicach, które znajdują się na najbardziej zatłoczonych ulicach. Kluczem do odniesienia sukcesu przez promocję usług na reklamie świetlnej jest:
– dostosowanie właściwości promowanego produktu do miejsca jego prezentacji;
– regularność inwestycji w tego rodzaju reklamę;
– oryginalność reklamy, dzięki której odbiorca szczególnie zwróci na nią uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *