Każdy producent reklam komponuje reklamy świetlne tak, żeby przyciągały wzrok wszystkich przechodniów, kierowców czy podróżujących komunikacją miejską. Podobnie jest z witaczami – konstrukcjami, które mijamy wjeżdżając do danej miejscowości lub regionu. Jak powinny wyglądać witacze i co decyduje o ich wyjątkowym wyglądzie?
Podstawowe funkcje witaczy
Przekonane, że przeciętny witacz zwiastuje nam jedynie przekroczenie danego terytorium jest dość mylne. Takie konstrukcje spełniają trzy podstawowe funkcje:
– reprezentacyjną;
– informacyjną;
– marketingową.
Znaki umieszczane przy wjeździe do danej miejscowości, zakładu produkcyjnego czy atrakcji turystycznej powinny stać się nienaganne pod względem estetycznym. Witacze wpływają na nasze pierwsze wrażenie odnośnie danego miejsca. Absolutnie nie powinny być one zaniedbane czy niegustowne, ponieważ realnie pełnią one funkcję reprezentacyjną konkretnego terytorium. Możemy powiedzieć, że jakie powitanie na wjeździe, taki późniejszy odbiór miasta czy atrakcji.
Witacze to również źródło wiedzy, dlatego koniecznie musi się znaleźć na nich krótka informacja odnośnie najciekawszych miejsc w regionie czy partnerów miasta.
Nie bez znaczenia pozostaje również funkcja marketingowa, czyli zrobienie wszystkiego, żeby zachęcić turystę do miłego pobytu w mieście, właśnie dzięki takim konstrukcjom.
Jak powinien wyglądać perfekcyjny, a przede wszystkim kreatywny witacz? Przedstawmy pięć niezbędnych cech, które musi posiadać każda tego rodzaju konstrukcja.
5 cech każdego kreatywnego witacz
Pozytywny przekaz to jedna z najważniejszych cech współczesnego witacza. Zachęcające hasło, które wywoła uśmiech na twarzy odbiorcy oraz dodatkowo uświadomi coś o konkretnym mieście to absolutna podstawa. Przykład? Jednymi z optymistycznymi haseł przy wjeździe do polskich miejscowości z pewnością są: ,,Śląskie – pozytywna energia’’ czy ,,Świerzawa – witamy w krainie wygasłych wulkanów’’.
Nieoczywista forma witacza również ma znaczenie. Zaliczymy do niej ciekawy kształt, niekoniecznie popularny prostokątny blok. Coraz częściej możemy zauważyć również efektowne podświetlenie.
Tego rodzaju konstrukcje nie mogą być powielane, dlatego liczy się przede wszystkim wyraźne odróżnienie od innych witaczy krajowych czy zagranicznych. Zindywidualizowanie witaczy wpłynie na ich ulokowanie w pamięci odbiorców na długi czas.
Kreatywna konstrukcja przy wjeździe do miejscowości nie będzie utrzymana w przygnębiających, szarych czy czarnych odcieniach. Wesołe barwy, umiejętne łączenie odcieni również wpływają na sukces twórczej koncepcji witacza.
Nie zapominajmy o tym, że perfekcyjny design to nie wszystko. Innowacyjne i indywidualne podejście do projektu powinno łączyć się z zastosowaniem materiałów o najwyższej jakości, które będą odporne na działanie czynników atmosferycznych.
Witacze to nie tylko punkty informacyjne, sugerujące nam, że wjechaliśmy na dane terytorium. Współcześnie pełnią one znacznie więcej funkcji. Kluczem do sukcesu i prawdziwą wizytówką miejsca mogą stać się kreatywne, oryginalne i funkcjonalne witacze. Coraz więcej miast czy ośrodków zaczyna dbać o tego rodzaju konstrukcje co najmniej tak samo jak o reklamy świetlne, zaprojektowane przez najlepszego producenta reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *