Niejeden designer oraz producent reklam musi mocno się natrudzić, żeby stworzyć oryginalną tablicę, której funkcją nie będzie jedynie przekazanie jakieś informacji, ale bezpośrednie wpłynięcie na odbiorcę. O ile witacze to w przekonaniu większości ludzi zdecydowanie potrzebny element w infrastrukturze miejskiej, to co do reklam świetlnych mamy raczej więcej wątpliwości. Czy reklamy świetlne do fenomen czy tylko wymysł designerów, który coraz bardziej staje się kiczem?
Skąd wzięło się zapotrzebowanie na innowacyjne reklamy?
Postęp cyfryzacji i technologii informacyjnej wraz z XXI wiekiem sprawił, że zwykłe bannery czy papierowe ogłoszenia przypinane pinezkami na tablicach nie mają już racji bytu. Odbiorca wyposażony w najnowszy model telefonu komórkowego, tablet czy czytnik ebooków zamiast papierowej książki, nie zwróci uwagi na wyblakły plakat z tworzywa sztucznego. Współcześnie liczy się siła przekazu i kreatywność. W tym niezwykle rozwiniętym społeczeństwie mogą przebić się tylko reklamy świetlne.
Największe zalety reklam XXI wieku
Każdy producent reklam stoi przed trudnym zadaniem sprostania wymaganiom klienta. Inwestycja w witacze czy reklamy świetlne nie należy do najtańszych, dlatego ich wykonanie musi być perfekcyjne nie tylko pod względem wizualnym. Jak prezentują się największe zalety innowacyjnych reklam? To, co skłania przedsiębiorców, specjalistów od marketingu oraz producentów do inwestycji w reklamy świetlne ich szczególne walory, takie jak:
– siła przekazu i oddziaływanie na odbiorców;
– wysoki poziom estetyki wizualnej i czytelności;
– energooszczędność;
– bezobsługowość;
– trwałość i odporność na działanie warunków atmosferycznych.
Podświetlane tablice wpływają na promocję usług, produktów lub samej firmy. Już od wielu lat królują one w przestrzeni miejskiej wielu miast, co potwierdza, że są prawdziwym fenomenem na miarę XXI wieku.
Kilka argumentów przeciwników reklam świetlnych
Największymi przeciwnikami tego typu reklam są zdecydowanie kierowcy. Tablice o jasności niedostosowanej do otoczenia, zwłaszcza po zmierzchu mogą oślepić każdego prowadzącego samochód w najmniej odpowiedni momencie. Mrugające reklamy często bywają dla prowadzących pojazdy bardzo mylne, a zdarza się, że ograniczają one również widoczność. Na szczęście nie wszystkie reklamy świetlne mają takie wady, dlatego doskonale spełniają swoje inne funkcje.
Czy reklamy świetle to kicz? Tak, ale tylko wtedy, kiedy jest ich zbyt dużo, są natarczywe, a jaskrawe kolory na ich wyświetlaczach kojarzą się dość … dwuznacznie. W innym przypadku doskonale spełniają one swoją rolę informacyjną oraz promocyjną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *